HTML doboz

Mi az a Chromebook?

Az eszköz nem lényeges. Az eszköz csak egy médium, ahogy a Chromebook is. A lényeges az a Chrome OS. Talán már te is felhasználója vagy, csak nem tudsz róla.

Kövess Twitteren, jó lesz!

Friss topikok

És a Chrome OS. Élet a Google felhőjében

2012.10.08. 19:44 Wolker Fanboy

Egy rajongói oldal

Címkék: google cloud chrome os számítási felhő chromebook

Akár hálás feladat is lehet ez: a nemzetközi internetes áruházak, szakmai fórumok egyik legellentmondásosabb (és a kommentek tanúsága szerint egyben leggyűlöltebb), Magyarországon egyelőre csak 1-1 cikkből, beszámolóból ismerős számítógépéről, a Google Chromebookjáról rajongói blogot írni.

 

Rajongói blogot egy számítógépről?

Hát igen. Meggyőződésem, hogy egy Chromebook jelen állapotában nem áll arra készen, hogy a személyi számítógépek, notebookok, táblagépek, Apple-termékek stb. híveit és elszánt birtokosait tömegekben elcsábítsa (hangsúly a hívőn és elszánton van!). De nem is akarja. A Chromebook első generációi azoknak készültek, akik ilyet akartak eleve - minden sulykolt és ismert hátrányával együtt, élvezve a kellemetlenségekért minket többszörösen kárpótoló felhőgépet. Fanboy vagyok, ez van. Én - ahogy a korai cikkeket megláttam 2011-ben a Chromebook első szériájáról - mindig csak egy ilyenre vágytam, annyira megtetszett a koncepció; bár mások úton-útfélen tudatosították bennem a rendszer buktatóit.

Olyannyira, hogy meg is győztek: inkább veszek mégis egy lakossági netbookot Windows 7 vagy Linux oprendszerrel - a Chrome azokon is szépen elfut, elférnek rajta a zenéim-képeim, olcsóbb is - és így tovább. Fő szempont volt az üzemidő és a hordozhatóság: ezért kész lettem volna a kevésbé villámgyors variációkkal is kiegyezni - Acer/Asus vonalon nézelődtem, esetleg Samsung jöhetett volna még szóba.

De aztán úgy hozta a sors, hogy munkaügyben az USA-ba szólított a kötelesség, azon belül pedig egy Bestbuy-üzletben nem tudtam megállni: öt perc fogdosás és gondolkodás után megvettem, ami után már másfél éve töretlenül sóvárogtam. Egy Samsung 5 550-es Chromebookot, természetesen US-kiadásban. Még az engem kellemetlen meglepetésként érő 40 dolláros sales tax se tántoríthatott el: azóta is minden szabad percemben tanulom a rendszert, fejlesztem cloudkezelői ismereteimet - egy pillanatra se megbánva ezt a már-már konzumidiotizmusba hajló impulzusjellegű vételt.

A régi (amúgy még mindig kiválóan működő, hároméves) Asus-netbukomat egyúttal szépen elláttam egy nagyobb kapacitású akkuval, így egy hasonló gépet vásárolni újonnan úgyse lett volna racionálisabb, logikusabb döntés - ráadásul így (a Remote Desktop-funkciónak köszönhetően) nyertem egy csomó extra tárhelyet, de erre még később visszatérünk.

 

További tervek:

Hírek, tippek, tapasztalatok - és leginkább egy kérdés-válasz rovatot szeretnék vezetni, különös tekintettel a gyakran hangoztatott félreértésekre, kritikákra. Vigyázat, rajongó..! Aztán hátha esetleg mások is úgy gondolják, hogy még ha nem is kapható hivatalosan a Chromebook Magyarországon - érdemes 1-1 külföldi út során beszerezni egy ilyet.

Ha konkrét - gyakorlati - kérdés van, akár jöhet is, hátha tudok válaszolni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://chromebook.blog.hu/api/trackback/id/tr414826805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása